#
|
Track
|
Artiest/Componist |
Lengte
|
1. | Bullet Frenzy | | 10:17 |
2. | Don't Shoot Me Baby | | 3:25 |
3. | My Big Black Assault Weapon | | 1:38 |
4. | AK-47 Scherzo | | 3:42 |
5. | Three Chords In Two Minutes | | 1:53 |
6. | Run For Your Life | | 3:05 |
7. | The Fascist Shuffle | | 1:29 |
8. | S.W.A.T. 911 | Danny Saber | 3:10 |
9. | Crash Landing | | 4:48 |
10. | That Cop Stole My Car | | 2:04 |
11. | S.W.A.T. Sticker | | :53 |
12. | Bullet Frenzy II | | 1:38 |
13. | Time Is Running Out | Apollo Four Forty | 4:59 |
14. | Samuel Jackson | Hot Action Cop | 4:03 |
| | | 47:04 |
Schrijf zelf je recensie
Toon recensies in andere talen
S.W.A.T., de elite van de agenten, met hun specifieke uniformen, de speciale wapens en tactieken, de bikkelharde training, in een nieuwe opdracht: het beveiligen van een zeer riskant gevangentransport ...
Een actie film als S.W.A.T. lijkt niet direct een project waar je een episch componist als Elliot Goldenthal mee geassocieerd zou zien, hoewel, zin meest gekende actiescore is waarschijnlijk dze van Heat. Elliot Goldenthal maakte dit jaar echt naam met zijn Oscar die hij ontving voor de muziek die hij componeerde voor de film Frida van Julie Taymor.
Elliot Goldenthal houdt doorheen zijn score zich zeer sterk aan zijn weelderige orkestratie en instrumenten selecties. In zowat alle tracks zijn elektronische ritmes en elektrische gitaren verwerkt. De cd start met een rock sequentie met synthesizers en loeiende gitaren, gevolgd door indrukwekkende drums, om daarna via koper blazers en massale strijkers helemaal in een avontuurlijk thema te komen, en gaat zo 10 minuten verder, deze stijlen afwisselend. De volgende tracks doen niet minder, hoewel er geen echt thema is dat er door deze tracks heen evolueert. Toch slaagt Elliot Goldenthal er in om een erg samenhangende score te brengen, net door de manier van orkestreren die hij goed aanhoudt doorheen de score. Gezien dit een actiefilm is durven sommige tracks wel eens te elektronisch gaan worden, maar daartegen staat dat de manier waarop hij de muziek dan plots ombuigt in indrukwekkende orkestrale power. Het orkest in deze score is weer van een dergelijke opzwepende aard, met in sommige tracks echte chilling momenten van pure en perfect harmonie als enkel Elliot Goldenthal dat kan componeren. De track "Three Chords in Two Minutes" is bovendien echt een set van drie akkoorden die telkens opnieuw herhaald worden, met een house beat erbij en dit voor zo'n twee minuten. Vergelijkingen met eerdere scores gaan vooral in de richting van Heat en In Dreams. De songs "S.W.A.T. 911" van Danny Saber en "Samuel Jackson" van Hot Action Cop bevatten de thema song van de S.W.A.T. televisie series. Het is echter enkel het techno nummer "Time is Running Out" dat effectief in de film gebruikt werd. S.W.A.T. is een een schitterende en erg innovatieve actie score. Het bevat zowel de elementen die een fan van eerder werk van Goldenthal zal appreciëren als de erg toegankelijke en opzwepende actiemuziek die fans van Hans Zimmer & co ook erg zullen aanspreken.
Andere soundtrack releases van S.W.A.T. (2003):