S.W.A.T.


Colosseum (4005939650124)
Varèse Sarabande (0030206650129)
Film | Releasedatum: 12/08/2003 | Film release: 2003 | Medium: CD, Download
 

Schrijf je nu in!

Blijft beter op de hoogte en krijg toegang tot verzamelaars info!





 

# Track Artiest/Componist Lengte
1.Bullet Frenzy10:17
2.Don't Shoot Me Baby3:25
3.My Big Black Assault Weapon1:38
4.AK-47 Scherzo3:42
5.Three Chords In Two Minutes1:53
6.Run For Your Life3:05
7.The Fascist Shuffle1:29
8.S.W.A.T. 911Danny Saber3:10
9.Crash Landing4:48
10.That Cop Stole My Car2:04
11.S.W.A.T. Sticker:53
12.Bullet Frenzy II1:38
13.Time Is Running OutApollo Four Forty4:59
14.Samuel JacksonHot Action Cop4:03
 47:04
Schrijf zelf je recensie Toon recensies in andere talen

 

S.W.A.T. - 08/10 - Recensie van Arvid Fossen, ingevoerd op
S.W.A.T., de elite van de agenten, met hun specifieke uniformen, de speciale wapens en tactieken, de bikkelharde training, in een nieuwe opdracht: het beveiligen van een zeer riskant gevangentransport ...
Een actie film als S.W.A.T. lijkt niet direct een project waar je een episch componist als Elliot Goldenthal mee geassocieerd zou zien, hoewel, zin meest gekende actiescore is waarschijnlijk dze van Heat. Elliot Goldenthal maakte dit jaar echt naam met zijn Oscar die hij ontving voor de muziek die hij componeerde voor de film Frida van Julie Taymor.
Elliot Goldenthal houdt doorheen zijn score zich zeer sterk aan zijn weelderige orkestratie en instrumenten selecties. In zowat alle tracks zijn elektronische ritmes en elektrische gitaren verwerkt. De cd start met een rock sequentie met synthesizers en loeiende gitaren, gevolgd door indrukwekkende drums, om daarna via koper blazers en massale strijkers helemaal in een avontuurlijk thema te komen, en gaat zo 10 minuten verder, deze stijlen afwisselend. De volgende tracks doen niet minder, hoewel er geen echt thema is dat er door deze tracks heen evolueert. Toch slaagt Elliot Goldenthal er in om een erg samenhangende score te brengen, net door de manier van orkestreren die hij goed aanhoudt doorheen de score. Gezien dit een actiefilm is durven sommige tracks wel eens te elektronisch gaan worden, maar daartegen staat dat de manier waarop hij de muziek dan plots ombuigt in indrukwekkende orkestrale power. Het orkest in deze score is weer van een dergelijke opzwepende aard, met in sommige tracks echte chilling momenten van pure en perfect harmonie als enkel Elliot Goldenthal dat kan componeren. De track "Three Chords in Two Minutes" is bovendien echt een set van drie akkoorden die telkens opnieuw herhaald worden, met een house beat erbij en dit voor zo'n twee minuten. Vergelijkingen met eerdere scores gaan vooral in de richting van Heat en In Dreams. De songs "S.W.A.T. 911" van Danny Saber en "Samuel Jackson" van Hot Action Cop bevatten de thema song van de S.W.A.T. televisie series. Het is echter enkel het techno nummer "Time is Running Out" dat effectief in de film gebruikt werd. S.W.A.T. is een een schitterende en erg innovatieve actie score. Het bevat zowel de elementen die een fan van eerder werk van Goldenthal zal appreciëren als de erg toegankelijke en opzwepende actiemuziek die fans van Hans Zimmer & co ook erg zullen aanspreken.
De trailer van deze soundtrack bevat muziek uit:

Terror Alert, Pfeifer Broz. Music (Trailer)
Spy Game (2002), Harry Gregson-Williams (Film)


Andere soundtrack releases van S.W.A.T. (2003):

S.W.A.T. (2003)


Fout gezien of heb je info om aan te vullen?: Inloggen

 



Meer