#
|
Track
|
|
Lengte
|
|
1. | Introduction | | 4:15 |
|
2. | Main Titles | | 3:10 |
|
3. | Young Ichabod | | 1:20 |
|
4. | The Story... | | 4:28 |
|
5. | Masbath's Terrible Death | | 1:36 |
|
6. | Sweet Dreams | | 1:11 |
|
7. | A Gift | | 2:27 |
|
8. | Into The Woods/The Witch | | 3:32 |
|
9. | More Dreams | | 1:43 |
|
10. | The Tree Of Death | | 9:36 |
|
11. | Bad Dream/Tender Moment | | 3:33 |
|
12. | Evil Eye | | 3:43 |
|
13. | The Church Battle | | 3:34 |
|
14. | Love Lost | | 5:17 |
|
15. | The Windmill | | 6:18 |
|
16. | The Chase | | 3:13 |
|
17. | The Final Confrontations | | 4:17 |
|
18. | A New Day! | | 1:29 |
|
19. | End Credits | | 3:18 |
|
| | | 68:00 | |
Schrijf zelf je recensie
Toon recensies in andere talen
De laatste jaren hanteerde Danny Elfman een vrij experimentele stijl, die niet iedereen kon appreciëren. A Civil Action en A Simple Plan zijn daar de beste voorbeelden van. Met Sleepy Hollow stapt hij weer op de zeer toegankelijke en meest geprezen stijl van scores als Batman en Edward Scissorhands. Mijn verwachtingen voor deze score waren matig omdat ik niet zo te vinden ben voor scores met veel koor. Maar na één keer beluisteren werd duidelijk dat de legende van de ruiter zonder hoofd een immense griezelscore heeft meegekregen die niet volledig zou zijn zonder de onheilspellende functie van het koor. In een interview met soundtrack! verklaarde Danny Elfman dat hij nog nooit zoveel tijd aan een score had besteed. Het resultaat in deze zoveelste samenwerking tussen Danny Elfman en regisseur Tim Burton is duidelijk te horen. Ondanks dat Elfman de gewoonte heeft om dicht bij de acties op het scherm te componeren is de muziek los van de film nog steeds fantastisch. Sleepy Hollow zit boordevol met muziek, slechts tien minuten bleven onthouden van Elfman's score. Hollywood records is gelukkig erg gul en levert een cd af met zowat 70 minuten score, iets wat nogal zeldzaam is in de filmmuziek, en dit zonder afbreuk te maken aan beluisterbaarheid en afwisseling.
Ik wou altijd al Sleepy Hollow zien (met mijn morbide fascinatie voor mensen zonder hoofd :D) vanwege punt een: het is met Johnny Depp en punt twee: het zou waarschijnlijk overgoten zijn met lekker spookachtige muziek. daar heb ik tot twee geleden op moeten wachten. op punt een werd ik al op mijn wenken bediend. Depp speelt (zoals zo vaak) de pannen van het dak. en twee was ook "fatjes".
De muziek heeft hier een erg belangrijke functie. door middel van het koor en de sfeerschepping krijg je echt van dat donker, duister, spannend gevoel. Het is zeer bombastische muziek en daar hou ik wel van (bombastisch mss niet echt, maar in elk geval spectaculair). Elfman zorgt ook met zijn muziek met wat Burton soms faalde: griezelen. Soms kon je echt wel voorspellen wat er ging gebeuren, maar door de muziek kreeg je wel echt een griezeleffect. Het verhaal is echt een kanjer van een verhaal, met een kanjer van een soundtrack.
Exact wat je verwacht, een tim burton film met een donkere score van danny elfman erbij... geniet alom
De trailer van deze soundtrack bevat muziek uit:
Dark City (1998),
Trevor Jones (Film)
The Haunting (1999),
Jerry Goldsmith (Film)
Frighteners, The (1996), Danny Elfman (Film)
Darkman (1990) (Film)
Lord of the Dance, Nightmare (1997), Ronan Hardiman (Film)
The Devil's Advocate (1997),
James Newton Howard (Film)
Beetle Juice (1988), Danny Elfman (Film)
Hold Up, Music Junkies (Trailer)
A Day on the Rise, Immediate Music (Trailer)
Andere soundtrack releases van Sleepy Hollow (1999):